Pilih jangan tak pilih !

Assalamualaikum !

Sementara masih cuti, tiada assignment, tiada tutorial, kuliah dan sebagainya, dikesempatan ini saya ingin update belog ni banyak kali. ha ha ha.

Lain yang aku mau, lain yang aku dapat. Lain yang aku cari, lain yang aku jumpa. Lain yang aku harap, lain yang datang. Life.

Lala Razak cakap, hidup aku ni macam novel remaja yang penuh konflik hidup. Gggahhh. Sementara hidup Fazilah Beddu pula macam novel dewasa yang penuh pancaroba. Kahkah. Skema bukan ?

Hmmmp, just go with the flow maybe? But still, banyakkan berdoa, dan berusaha. Selalu ada jalan bagi merek yang berusaha. Inshaa Allah.

Kawan kawan cakap, umur 20 an ni bukan masa untuk bermain dengan cinta. Itu teori kawan. Teori Amoy Ahsan bagaimana pula? Bagi aku, umur 20 an ni kita perlu fokus untuk sesuatu yang kita mau. Sebab dalam umur begini la kita akan jumpa hidup yang sebenar.

Sama ada kerja, belajar, kahwin atau apa pun. Itu adalah pilihan masing masing. Pilihlah yang terbaik diantara yang terbaik. Sebab syarat dalam hidup, kita kena memilih. Bila dipilih, jadilah yang terbaik. Bila memilih, pilihlah yang terbaik.

Asal jangan sampai membelakangkan agama dan Tuhan. Goodbye !

No comments:

Post a Comment