Belajar.. Ikhlas

Assalamualaikum. Hi!


Tengah exam. Eh bukanlah, sekarang minggu exam. Hari ni gap. sehari. ya. Lepas matrik, ni paling rare. Gap paling lama dua hari. Paper aku tinggal 3 lagi gaissss. haha Dalam minggu exam ni, fuhhh disasternya hidup. Eh by the way gituu. Salam ramadhan uolls. Walaupun hari ni sudah 12 ramadhan but yeahh belum terlambatkan. Perbanyakkan ibadah k, moga-moga diterima di sisi Allah. Buat bekalan di sana nanti.

Yahh, ramadhan kali ni cukup menguji bila mana carry mark yang dikeluarkan oleh para pensyarah pada bulan yang mulia ini dan huhhh kau terpaksa *pelan-pelan ikhlaskan* bersangka baik . Huaaaaaaaaaa. Carry mark aku macam errr entahlah. Mungkin Allah sedang berbicara dengan aku tentang jujur dan ikhlas. Ya.

Mau marah, sedih semua ada. Menyesal? Bukan tiada usaha. Again, Allah sedang menguji keikhlasan. Reset balik niat dalam diri, belajar bukan untuk kejar ponter tapi untuk dapat redha Allah. Sakit. Sakit. Sakit. Bukan jihad kalau tidak sakitkan? Berperang dengan diri sendiri. Fikir apa yang kurang lagi? Mungkin ada yang salah dengan caraku. Dan Allah ingatkan melalui carry mark.

Be positive. It's only a bad day. Not a bad life. Chill. Everything happened with reasons.

No comments:

Post a Comment